13.000 de masini interzise in Bruxelles din 2019

scris de Popa Ciprian

Parcul auto belgian conform cifrelor din 2016, este de 5.67 milioane de autoturisme. Acestea corespund normelor de poluare cuprinse între 0 și 6 Euro (b, c, dTEMP și d). În mod progresiv, autoturismele care îndeplinesc cele mai vechi standarde de mediu vor fi interzise accesului in Bruxelles, cu mici excepții. Ceea ce complică acest lucru este că restricțiile se vor aplica în principal vehiculelor diesel. Vehiculele cu motorizari pe benzină Euro 1 și Euro 0 vor fi cu siguranță interzise începând cu anul 2019 și cele benzină Euro 2, începând cu anul 2025.

Euro 0 și 1 – benzină și motorină combinate, reprezintă doar 1.1% din tot parcul auto. Acestea reprezinta de fapt 62.000 de vehicule care au fost înregistrate in Belgia, înainte de 1 ianuarie 1997. Mentionam ca masinile oldtimer fac exceptie de la regula.

13.000 de masini interzise până în 2019

Până în 2018, aproape 5000 de autovehicule diesel înregistrate in capitala belgiana nu vor mai fi in circulatie. Începând cu anul 2019, 13.031 de mașini înregistrate in Bruxelles vor trebui să dispară din 2019.

Cu siguranta aceste masini vor lua calea exportului sau se vor inmatricula numai in mediul rural. Ne putem imagina ca unii cetateni ai capitalei belgiene isi vor parca masinile in afara orasului si se vor deplasa cu alte mijloace de transport pana acasa. Dar ce rost ar mai avea atunci confortul si flexibilitatea oferit de o masina?!

Iată detaliile înregistrarilor de la Bruxelles. (la 31 iulie 2017)

Până în 2020, 36.216 dieseluri vor disparea de pe străzile din Bruxelles. Desigur, unele masini vor dispărea în mod natural(dezmembrate sau accidente), dar presiunea asupra oportunității pieței auto va fi prezentă.

Rețineți că toate mașinile aflate în tranzit trebuie adăugate la aceste cifre.

Vehiculele diesel vor fi primele care vor fi interzise

Euro 2 diesel va fi interzis din 2019, Euro 3 din 2020, etc. Concret, asta înseamnă că in capitala anumite mașini vor fi interzise din 2018 (Euro 0 și Euro 1).
Trebuie remarcat faptul că unele vehicule au obținut standarde Euro mai devreme de termenul limită stabilit. Toate vehiculele interzise pot merge în mod excepțional în oraș, opt zile pe an maximum pentru 35 de euro pe zi.
Câteva exemple pentru a vedea mai clar situatia:

Mercedes W202 pe benzină

Mercedes-Benz W202 pe benzina înregistrat înainte de 1 ianuarie 1997, nu va putea să circule in Bruxelles, cu excepția derogării, începând din 2019. Aceasta este singura obligativitate pentru motorizarea pe benzina. Vehiculele pe benzină Euro 2 înregistrate între 1997 și 2000 vor putea circula în continuare in Bruxelles până la 31 decembrie 2024.

Peugeot 306 diesel din 1995

Peugeot 306 diesel Euro 1, va fi interzis in Bruxelles începând din 2018. Masinile diesel mai vechi (înainte de 1997) vor fi, prin urmare, interzise in Bruxelles de la 1 ianuarie.

Renault Clio II diesel

Renault Clio II – 1998, un bestseller al timpului, va fi interzis în oraș din 2019.

Volkswagen Golf V 2005 Diesel

Volkswagen Golf V 2005 Diesel nu va mai putea rula in Bruxelles dacă nu se va acorda o derogare, incepand cu 2022. Soarta acestuia va fi aceeasi ca pentru toate vehiculele Diesel Euro 3 și sub, toate dieselurile înainte de 2006. Este interesant de menționat că vehiculele diesel Euro 3 fără filtru de particule, au fost deja interzise în Anvers începând cu luna februarie.

Renault Megane III din 2010

Cu Renault Megane III de 10 ani, nu mai poti călători prin Bruxelles decât în ​​cazul unei derogări, incepand cu 2022. Sau cu un vehicul avand o vechime de 12 ani. Toate vehiculele diesel înainte de 2011, vor fi interzise in Bruxelles din 2022.

BMW X3 din 2014

Un vehicul relativ nou, cum ar fi un BMW X3 Euro 5, va fi interzis din 2025. Același lucru se va aplica unui vehicul Euro 5, înregistrat înainte de august 2015, după 10 ani de viață. O lege care ar putea avea un impact negativ asupra valorilor reziduale ale dieselurilor recent vândute și va afecta activitatea de leasing. „Scăderea bruscă a valorii reziduale a unui vehicul diesel nu va fi fără consecințe pentru persoane fizice, companii și activități de leasing“, a mentionat Traxio.
Pe de altă parte, un motor Euro 6 va fi în continuare agreat si il vei putea conduce in capitală. În prezent nu sunt prevăzute restricții pentru aceasta norma de poluare. Valonia(o regiune din Belgia) dorește să pună capăt motorizarilor pe motorina incepand cu 2030.

Banuiesc ca ceea ce se intampla in orasele europene, se va intampla in curand si in Romania. Este doar o chestiune de timp, intrebarea este cat de rapid se vor misca lucrurile si la noi?!
Sursa: L’echo

Despre autor

Popa Ciprian

Lasa un comentariu