Curatarea filtrului de particule(DPF), o solutie buna?!

scris de Popa Ciprian

Curatarea filtrului de particule(DPF), se poate face de catre noi ?!
Daca ati ajuns in acest punct cand este necesar curatarea filtrului de particule, trebuie sa stiti ca NU orice filtru se curata. In functie cat de colmatat este, luati decizia de a cheltui o anumita suma de bani, sa il curatati sau sa-l inlocuiti cu altul nou.
Cand filtrul de particule ajunge sa fie colmatat, nu este de ajuns sa incercati curatarea lui sau inlocuire. Trebuie sa lasati asta pe mana unui specialist, sa va faca si o inspectie a motorului. Filtrul poate fi colmatat din cauza unui injector, care nu functioneaza in parametri sau a sistemului turbo. Inainte de curatare sau inlocuirea filtrului de particule, este necesar ca motorul sa functioneze in parametri normali. Altfel, nu faceti sa ajungeti cat de curand in acelasi punct de unde ati plecat. Si nu credem ca vreti asta, dupa ce cheltuiti mii de euro poate pentru a-l inlocui.

Inlocuim DPF-ul sau apelam la curatarea filtrului de particule(DPF)

Repetam, curatarea filtrului de particule(DPF) este o solutie de moment dar nu are acelasi succes ca si cand l-ati fi inlocuit cu un filtru nou. Prin curatare, nu faceti decat sa prelungiti viata lui. In functie de gradul de colmatare, se poate curata sau nu. Din aceasta cauza, apar tot felul de discutii contradictorii legate de acest subiect. In majoritatea cazurilor curatarea lui este o reusita si se mai poate circula cateva zeci de mii de km, in alte cazuri NU.

Aici problema credem ca este a firmelor specializate care ofera acest serviciu in portofoliu. Normal ca ei curata orice dispozitiv, din motive pecuniare nu refuza nimic(decat cele distruse mecanic sau chimic de catre voi) dar asta nu garanteaza acelasi succes pentru fiecare obiect.

Nu ii invinuim pe ei, nu este vina nimanui daca tu ai sistemul turbo cu probleme si il incarci cu ulei in cativa mii de km sau ai probleme cu amestecul aer/combustibil etc.. Deci, din aceasta cauza este bine ca motorul sa mearga in parametri, atunci cand purcedeti la curatarea lui.
Cateva sfaturi din partea noastra. Orice efort de curatare cu metode rudimentare este pierdere de timp, nervi si bani:
1. Nu incercati curatarea lui cu produse chimice sau apa (il spalati doar, nu eliberati funinginea de pe pereti);
2. Nu il curatati cu jet de apa sub presiune, puteti distruge elementul filtrant;
3. Lasati curatarea lui pe mana specialistilor, filtrele se curata de funingine la temperaturi inalte aproximativ 600°C;

Renuntarea la filtrul de particule diesel, o solutie ?!

Acest dispozitiv are o anumita durata de viata. Producatorii nu ne avertizeaza, atunci cand le cumparam frumusetile ca la un moment dat masina noastra va avea aceasta problema, rezolvabila cu sume consistente de bani(1000-3000euro). Scopul este ca masina sa treaca de perioada garantiei. Cu toate astea problema exista, mai devreme sau mai tarziu o sa ne lovim de aceasta problema spinoasa.
Daca il curatam sau il inlocuim, nu este decat o problema de bani. Dar cu totii ne punem o serie de intrebari:
– Cati km o sa mai mergem cu filtrul curatat sau inlocuit?!
– Masina este veche, merita sa il inlocuim?!
– Sa renuntam definitiv la filtru de particule, DPF Off ?! Cat este de legal ?!

Sa speram ca aceasta componenta necesara pentru ca masina diesel sa polueze cat mai putin, va fi perfectionata in timp si va evolua intru-un sens pozitiv. Sau pur si simplu va fi gasita alta solutie.

Despre autor

Popa Ciprian

Lasa un comentariu