Interzicerea circulaţiei maşinilor care poluează în Bucureşti. Cei care tranzitează capitala vor plăti o taxa de poluare

Foto: Inquam Photos / George Călin
scris de Popa Ciprian

Interzicerea circulaţiei mașinilor care poluează în centrul Bucureștiului, a anunţat miercuri Primarul General al Capitalei Gabriela Firea. Proiectul de hotărâre va intra în dezbatere publică timp de 45 de zile, urmând să intre în vigoare începând cu 1 ianuarie 2020.
Prevederile se vor aplica tuturor maşinilor din alte judeţe, celor care sunt inmatriculate in Bucureşti sau zona metropolitana Ilfov, inclusiv maşinile cu numere de inmatriculare straine.

Cei ce vor tranzita capitala(excepţie fac maşinile inmatriculate in Bucuresti sau Ilfov), vor achita o taxa zilnică(Oxigen B) în valoare de 10 lei sau 1900lei/an.
Autoturismele care au normă de poluare Non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 vor fi interzise în centrul Bucureștiului. Zona ar putea fi Piața Victoriei, bd. Nerva Traian, bd. Libertății, strada Presei, str. Izvor, str. Mihai Eminescu, Șincai, Ștefan cel Mare, Calea Șerban Vodă, Calea 13 Septembrie, plus alte câteva străzi adiacente.
S-a găsit o soluție și pentru autovehiculele cu normă de poluare Euro 3(Oxigen C), accesul în centrul orașului va fi permis numai după achiziționarea unei vigniete electronice în valoare de 75 lei/lună sau 900 de lei pe an.
Excepţie vor face autovehiculele care aparţin serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgență, inclusiv cele care aparțin corpului diplomatic.
Mașinile cu normă de poluare Euro 4, 5, 6, hibrid sau electrice sunt permise și pot circula pe toate străzile din București.
Amenda pentru cei care nu respectă prevederile este una substaţială şi începe de la 1500 de lei la 2000 de lei.

Ideea nu este nouă, de ceva timp se vehiculează că o astfel de taxa ar putea fi introdusă în viitorul apropiat mai ales că poluarea este în creștere și cetățenii din București fiind cei mai afectaţi. Cum siguranța populației este pe primul loc, s-a ajuns la această serie de măsuri care la prima vedere sunt drastice. De asemenea Gabriela Firea menționează că s-a făcut un pas mare, parcul auto STB a fost reînnoit cu 400 de autobuze noi euro 6 și s-a semnat un contract pentru încă 130 autobuze hibrid. În viitorul apropiat, se discuta despre achiziționarea a 100 autobuze eletrice, 100 de tramvaie și 100 de troleibuze.
Aceleași reguli au fost implementate și de alte capitale europene acum câțiva ani. În Bruxelles au fost interzise începând cu 2019 mașinile diesel cu normă de poluare Euro 2 și urmează Euro 3 din 2020.

Deci, ce părere aveţi?
Foto: Inquam Photos / George Călin

Despre autor

Popa Ciprian

Lasa un comentariu