Regenerarea filtrului de particule se face in mod automat

scris de Popa Ciprian

Regenerarea filtrului de particule(DPF) se face mai des, atunci cand circulati mai multi kilometri in oras facandu-se in mod automat la toate masinile lansate in ultimii ani. Aglomeratia traficului urban, mersul pe distante scurte, uzura motorului face ca acest dispozitiv sa se incarce cu funingine. Aceasta trebuie eliberata prin sistemul de evacuare sub forma de cenusa.
DPF-ul se regenereaza ori de cate ori este nevoie. Nu este o regula sa se regenereze la anumit numar de kilometri sau la un anumit interval de timp, dinainte stabilit de fabricant. Depinde de stilul de condus, daca circulati in mediul urban sau in afara localitatilor, calitatea motorinei sau uzura motorului.
De cele mai multe ori, ciclul de regenerare nu se face complet datorita faptului ca circulam mai des in oras. ECU nu stie cand dumneavoastra decideti sa opriti masina, astfel ciclul este intrerupt de nenumarate ori si se produce inevitabilul, colmatarea lui.

Ce facem atunci cand regenerarea filtrului de particule a inceput

Ca sa evitam aceasta neplacere, trebuie sa scoatem masina in exteriorul orasului si sa rulam minim 30 minute in treapta a-3-a, cu 80-90km/h. In majoritatea cazurilor filtrul se regenereaza dar sunt situatii, cand nu mai este nimic de facut. Ca sa intelegeti, numai in anumite situatii filtrul de particule isi mai poate face regenerarea. V-am atasat o fotografie cu un caz care necesita 100% inlocuire sau incercare de curatare la firme specializate.

Cum ne dam seama de momentul inceperii ciclului de regenerare a DPF-ului

Cand masina isi incepe ciclul de regenerare, o sa sesizati o usoara urcare in turatie la ralanti si pornirea ventilatoarelor electrice de racire(chiar daca afara, nu este o temperatura ridicata). In acelasi timp, consumul de carburant creste simtitor, pentru ca se injecteaza suplimentar combustibil in DPF cu scopul cresterii temperaturii si arderii funinginei. Acest ciclu nu trebuie intrerupt! Sunt putini care sesizeaza acest lucru si lasa masina sa isi faca treaba.

Sunt situatii cand filtrul de particule este incarcat si nu isi mai face regenerarea, din diferite motive. ECU sesizeaza presiune crescuta in dispozitiv si pune automat masina in mod avarie(limp mode). Mai bine zis limiteaza puterea, turatiile nu mai trec de 3000 rot/min atat cat este necesar sa va deplasati imediat catre un service autorizat.

Deci atunci cand v-ati cumparat o masina diesel cu DPF, trebuie sa va pregatiti ca aceasta problema mai devreme sau mai tarziu va aparea. Filtrul de particule este piesa de schimb, fie ca va place ideea sau nu asta este adevarul.

Despre autor

Popa Ciprian

Lasa un comentariu