Tahograful digital de generatia a II-a, obligatoriu din 15 iunie 2019

scris de Popa Ciprian

Tahograful digital de generatia a II-a va fi obligatoriu pentru toate autovehiculele utilizate in transportul de marfuri si de persoane, care vor fi inmatriculate pentru prima data in U.E. din data de 15 iunie 2019. In Romania, deja a fost facute prima calibrare a noului dispozitiv, cu 16 zile inainte de data limita sub atenta supraveghere a unei echipe RAR, condusa de Adrian Coada – inspector in cadrul Departamentului Supraveghere Piata – compartimentul monitorizare ateliere care verifica tahografe si limitatoare de viteza.

Tahograful digital de generatia a II-a sau mai bine zis “Tahograful inteligent”

Tahograful inteligent este un dispozitiv cu ajutorul caruia autovehiculele utilizate la transportul rutier de marfuri si persoane, vor fi controlate in timpul deplasarii. Autovehiculele nu vor mai fi oprite de catre autoritati, decat daca exista suspiciuni. Tahograful digital primeste informatii de la satelitii de comunicatii europeni, memoreaza coordonatele geografice de la inceputul, din timpul si finalul calatoriei. Toate datele sunt transmise printr-o conexiune securizata catre satelit, doar in cateva milisecunde, autoritatile stiind practic despre abaterile sau evenimentele petrecute in timpul calatoriei. Jurnalistii germani specializati in zona auto, estimează o economie de 500 de milioane de euro in fiecare an.
Specialistii afirma ca este practic imposibil, sa pacalesti acest dispozitiv. Aceasta mentiune devine credibila datorita unui senzor de miscare, care face o criptare directa cu tahograful. Aparatul inteligent este imperecheat cu sasiul si nu mai poate fi schimbat intre autovehicule, chiar daca aceasta actiune era posibila in trecut.

Adrian Coadă, inspector în cadrul Departamentului Supraveghere Piață – compartimentul monitorizare ateliere care verifică tahografe și limitatoare de viteză

Adrian Coadă, inspector în cadrul Departamentului Supraveghere Piață – compartimentul monitorizare ateliere care verifică tahografe și limitatoare de viteză

Deja specialisti RAR s-au acomodat cu tahograful digital, in urma unui instructaj la care au participat inca de acum 16 luni, in Bruxelles.
„Trebuia sa fim gata pe 15 iunie, iar noi am facut această operațiune pe 30 mai, cu 16 zile în avans. Registrul Auto Roman a reusit sa creeze toate conditiile necesare pentru inspectia acestui tahograf. O sa vedeti! Calibrarile si inspectiile pe care le facem in Romania vor fi apreciate in Europa. In Romania sunt ateliere autorizate capabile sa verifice acest tip de tahograf, iar pana la finalul anului numarul acestora va creste semnificativ, uniform distribuite pe plan national”, spune Adrian Coada.

Sursa: Autotestmagazin

Despre autor

Popa Ciprian

Lasa un comentariu